Jakten på Lofoten
Tverrfaglig samarbeid om den regionale stedsmerkevaren Lofoten
Sted:
Lofoten
Årstall:
2020
Kunde:
Destination Lofoten AS
Type:
Stedsutvikling
I samarbeid med SALT og SISU Design har TIND vært med på å utvikle stedsmerkevareprosjektet Jakten på Lofoten. Prosjektet skal bidra til å styrke Lofoten som attraktivt bo- og arbeidssted ved å formidle de egenskaper, fordeler og verdier som er unike for regionen. Barnhagebarn, skoleungdom, næringsliv, politikere, bofast, tilflyttere og eldre har alle fått mulighet til å bruke sin stemme. Innspillene har lagt grunnlaget for utviklingen av en visuell profil som benyttes i markedsføringen av Lofoten som bo-, arbeid- og besøkssted.
Prosjektet er eiet av Destination Lofoten og finansiert av Innovasjon Norge, Sparebanken Nord-Norge og Sparebanken 68°NORD.